Sommarlov och nytt jobb

Nu har det blivit sommarlov. Det var väldigt hektiskt sista veckorna, med massor att rätta och betygsättning, osv. Jag reste fram och tillbaka till Kumlinge och Helge fick vara ensam, antingen i Lemland eller på Kumlinge. Det annonseras alltid sent på Kumlinge, eftersom det alltid måste göras om annars. Denna gång måste det bli en andra annonsering, eftersom ingen sökte i första omgången. Jag bestämde mig för att söka. Mötet hölls 5.6. och jag fick en tillsvidareanställning som timlärare. Jag sa upp mig på morgonen den 6.7. och den dagen var det kyrka och övningar. Dagen efter var det avslutning, så det gick väldigt fort. Så där kan det vara. Jag ser fram emot att jobba i Kumlinge skola i höst. Jag kommer att sakna mina vänner i Övernäs, men jag hoppas att det ska finnas möjlighet att träffas igen. Det är tur att Åland är så litet. Denna helg har vi jobbat lite på Brändskär. Vi flyttade också Scanticen till postbron eftersom den ändå är ledig när Petronella är på land. Vi måste fixa lite på bryggan först, så att båten inte åker under bron vid lågvatten.
Vi har också vatten till Brändskär nu. Det är oerhört skönt att ha rinnande vatten.
Idag har jag städat, bytt gardiner, bytt lakan, tvättat och handlat. Det är mycket som behöver göras nu när jag har lov. Jag behöver verkligen läsa, cykla och ta det lugnt, till exempel. Helge njuter också av att vara här på Kumlinge.

Kommentarer

Populära inlägg