Blåst, böcker och akvarellfärger

Mats åkte till stan idag och jag körde till Brändskär själv. 
Det blåser ganska mycket nu, men det är ostlig vind, så båten hålls ut från bryggan ändå. Jag fick bokpaket idag, och är så glad att jag har spännande nya böcker som väntar på att bli lästa. 
Jag började med Yrsa Sigurdardottir. Därefter blir det Jonasson, Adolfsson, Edgren Aldén, Alsterdal och Strömberg till sist. Ursäkta bristen på korrekta isländska bokstäver… Jag har inte läst något av Strömberg förut, men Leif GW Persson rekommenderade denna, så då vill jag se om jag gillar den. Förutom dessa beställde jag ett akvarellset till mig själv. Jag har just haft akvarellmålning med eleverna och känner mig inspirerad. 
Jag väntar på att kunna sitta ute och måla när det blir lite varmare. 

Kommentarer

Populära inlägg