Påskpynt och påskblommor


Igår hade affären bullat upp med ett helt bord med blommor och plantor. Jag köpte tulpaner och tazetter. Jag älskar verkligen tazetter. De doftar så gott och är så fina. Sen när Mats kom hem fick jag tulpaner av honom också, så nu frossar vi i lite påsk- och vårkänslor. Jag tog fram lite påskpynt också, så känns det lite fint och fräscht hemma. 
Kycklingarna är lite medfarna och sneda, men de är söta, tycker jag! Dessutom kan nog riktiga kycklingar vrida på huvudet på det viset också, tror jag!
Tulpaner hör till våren och påsk. Så är det bara. Rosa och våriga.
Gula, fina påsktulpaner.
Idag har snön faktiskt börjat smälta lite. Det är några plusgrader och bilen glider på vägen i snömodden. Vi får väl se om det blir vår på riktigt nu. 

Kommentarer

Populära inlägg