Stadsdag och vårinspiration

Idag hade jag ärende i stan och fick ändå lite tid över. Jag har velat fylla koppargrytan med något och måste bara köpa några blommor till den. Jag var väldigt sugen på en ny pelargon, som är orange. Den skulle ha varit så fin med oranga penséer och tagetes. Men sen föll jag ändå för doftande nejlikor och rosa och vita pelargoner. Jag blev så förtjust i pelargonblommorna som är slutna. Vackra. 



 
Jag tog också en laxrosa pelargon och är nöjd med mitt val. Jag fick inte med mig jorden då jag hade annat att föra hit i båten, så de är bara nerstoppade utan att vara planterade, men i morgon, om de överlever natten, så ska de planteras ordentligt. Det blåser som vanligt på Brändskär. Kanske det förhindrar att de fryser i och för sig. Jag köpte också sparrisrötter, en dragonplanta och en citrontimjanplanta, eftersom det är så bra att ha mycket färska örter att göra såser av eller ha i maten. Jag gör ett inlägg om dem när jag har hunnit få dem i jorden. Jag ska så sallat också, samt sätta lök i  helgen. Kul med vår äntligen, så jag känner mig riktigt inspirerad.

Kommentarer

Populära inlägg