Töväder

Mats satt länge uppe och såg på valdiskussionerna, så jag låg också vaken, trots att jag gick och lade mig ganska tidigt, på grund av ljudet, så idag har jag varit trött. Det gick i alla fall bra för Samlingspartiet, i enlighet med prognoserna. Sannfinnländarna kom på andra plats och Socialdemokraterna kom trea. Det torde sålunda bli Petteri Orpo som blir stadsminister, så får vi väl se vem han tar med sig. Det har annars blivit töväder och solen skiner varmt. Jag gick till skolan och idag hade jag inte behövt kofta under jackan, ens på morgonen. Nu när jag gick hem var det väldigt mjukt under fötterna. 

Snön lyser vit, men vägen börjar komma fram under isen. Här hemma droppar det om istapparna. Tala om blå himmel!

Vi får väl se om det håller sig, eller om det blir fler bakslag. Idag var det en fin dag i alla fall.

Kommentarer

Populära inlägg