Kvällsdopp och morgonvy

Igår kväll var det 30 grader inne. Jag måste svalka mig, så tog ett kvällsdopp igen. Jag ska nog försöka simma åtminstone på morgonen och kvällen alla dagar som vi är här nu, oavsett väder, men vi får väl se hur modig jag är om vädret blir uruselt någon gång! 
Som synes var det inte en krusning på sjön. I morse vaknade jag tidigt, som vanligt, och tog en bild på utsikten från dasset. 
Det är en fin utsikt, men dörren kan nästan aldrig vara öppen, eftersom det alltid blåser och då slår den fast. Jag vågar aldrig ha den öppen annars, utan att sätta något för, så att den inte kan slå igen, eftersom Helge kan dyka upp hastigt och då riskerar han att få den på sig. Jag simmar lite längre varje dag nu, och det är väldigt skönt. Jag tog ingen bild när jag var och simmade, men skönt var det. 

Kommentarer

Populära inlägg