Nattvioler och kycklingar


Idag fick jag syn på en nattviol som alldeles snart kommer att blomma. Jag tänkte att jag måste gå min runda där det brukar växa nattvioler och se där, jag fick syn på många! Här i denna svacka brukar de växa. På bilden här syns en i förgrunden, men jag räknade till tio stycken. På ett annat ställe hittade jag dessa: 
De är så fina. Denna försommartid är så fin. De brukar ju blomma i midsommartid, men midsommarafton är ju så sent i år, så jag tror nog att de har blommat över då. Det gäller att njuta nu i stället. Idag har vi haft upp båten och Mats har bottenmålat den. Jag tog ingen bild på det, dock. Vi sjösatte båten igen när den torkat och sedan badade vi bastu när vi åkte tillbaka till Brändskär. Vattnet är redan varmt som om det vore juli. Till middag åt vi grillad kyckling. Jag tog med mig en frusen kyckling från stan när jag var dit och använde den som kylklamp och satte den i kylen sen, för att grilla. Igår kom Mats från stan och.. hade köpt en kyckling som han använde som kylklamp och tänkte att vi kunde grilla den idag. Vi brukar inte äta varsin kyckling, men vi grillade båda i alla fall, eftersom vi inte kunde frysa dem igen. Det är ju gott med kall kyckling också.
Mats är på möte, så han får äta när han kommer tillbaka, men jag har ätit redan. Jag har mer än hälften kvar, men den var otroligt god. Det är nog fantastiskt med en sådan här grill, att kunna grilla hela kycklingar! Det blir perfekt att laga en kycklingsallad på resterna. Mats äter nog hela sin, kanske. Det här ska vi nog göra igen. 

Kommentarer

Populära inlägg