Middag och strömmingspilkning

Igår var det en fantastiskt vacker dag. Det har ju varit så kallt, men nu var det ljummet i luften. Vi badade bastu och för första gången i år simmade jag runt bojen. Sedan åkte vi iväg. Vi hade bestämt oss för att passa på att åka till Glada laxen och äta när det var så fint. Det var ändå kallt på sjön, men det är det ju alltid. Vi satte oss i solen på Glada laxens altan. Vi valde sniglar denna gång. 

Så gott. Till varmrätt valde vi havslax. Det passar ju bra med lax på Glada laxen i alla fall. 
Jag hade absolut föresatt mig att inte äta någon efterrätt, men när jag fick höra att det fanns jordgubbar med glass, så ja, blev det efterrätt i alla fall.🤭
Gott! Jordgubbssäsongen är ju så kort.. På hemvägen skulle vi pilka, eftersom det var så fint väder.

Det var till och med varmt en stund, men jag fick nog klä på mig ganska snart igen. 

Det var roligt att pilka. Här är två strömmingar på. 
Vi fick ihop några strömmingar.
Det var en fin kväll. 

Kommentarer

Populära inlägg