Pilflätningskurs

Nu är jag på den årliga pilflätningskursen vid Ålands folkhögskola. För mig är det fjärde året. Det är oerhört givande och roligt. Igår måste jag gå tidigt, eftersom jag hade ett möte, så jag missade hela eftermiddagen. Idag åkte jag dit tidigt och stannade till sent, så nu har jag gjort en korg och påbörjat en annan. En katalansk:
En vanlig oval:
Jag ska åka dit extra tidigt i morgon, och göra klart denna korg så fort som möjligt, så att jag hinner göra både en rund i slewingteknik och också någon annan. Sedan hinner jag vad jag hinner på tisdag. Det finns alldeles för lite tid, för att hinna med alla olika sorters korgar jag skulle vilja göra, men man hinner mer än hemma i alla fall. Det roligaste är ju att det i stort sett är samma människor varje år, så det är ju socialt också. Sen kommer det också nya, och det är ju jättetrevligt att träffa andra med liknande intresse.

Kommentarer

Populära inlägg