Skolan har börjat

Det har nog hänt saker i augusti också, fast jag inte har skrivit så mýcket. Vi har inte varit så mycket på sjön och då blir det inte så mycket bilder, för det finns inte så mycket att fota på land. Nu har i alla fall skolan börjat. Jag jobbar än så länge tre dagar i veckan och har 13 undervisningstimmar. Det känns roligt att träffa kollegerna och eleverna. Jag har fortsatt med "löpningen" eller vad man ska kalla det. Joggning låter så löjligt. Jag springer faktiskt alltmer för varje gång, men inte hela distansen ännu. På söndag ska jag springa långa rundan för sista gången innan tjejmilen. På torsdag ska jag träna för sista gången innan loppet, men då tar jag bara 6.4 km rundan, så att jag är pigg på lördag. Efter tjejmilen hade jag tänkt fortsätta att springa 10 km varannan dag, men det kommer nog att få bli 6,4 km de dagar jag jobbar, för jag kommer inte orka gå upp så tidigt när det blir mörkare, tror jag. Jag har inte så stora förhoppningar om att bli så mycket snabbare heller. Jag är inte någon snabb löpare, och bryr mig inte om att bli det heller. Idag var Birgitta och jag i Ålandstidningen. Vi blev intervjuade igår. Det står fel på ett ställe, eftersom jag aldrig sa att jag tycker att trafiken ska vara som idag, för jag förstår ju också att man måste dra in någonstans, bara inte allt på tvärgående, men han (Fredrik Granlund) kanske missförstod mig. Jag tyckte ändå att hans artiklar var riktigt bra, och med tanke på att han skrev väldigt snabbt medan Birgitta och jag pratade, så tycker jag att han gjorde ett gott arbete. Rubriken på framsidan är lite trist och sensationalistisk, dock. "Skärgårdstrafiken splittrar Kumlinge" Han kanske inte ens bestämmer hur framsidan ska se ut och det är väl journalisternas sak att skapa rubriker, förstås. ÅT 22.8.2012:

Kommentarer

  1. Imponerad över hur mycket du springer! Tjejmilen närmar sej med stormsteg, de ska verkligen bli roligt! Hoppas vädret är vindstilla, mulet och lagom svalt :D

    SvaraRadera
  2. Tack Åsa! Ja, det ska bli jätteroligt att springa Tjejmilen. Jag hoppas också på vindstilla, mulet och lagom svalt! Vi får hålla tummarna...!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg