Pilflätningskursens tredje dag

Idag åkte jag till Folkhögskolan väldigt tidigt, för att försöka hinna med så mycket som möjligt. Tyvärr måste jag åka en timme tidigare på eftermiddagen, eftersom jag skulle hämta skolböcker, men jag hann i alla fall göra klart den ovala korgen, samt göra två andra katalanska "korgar". Man vill ju inte kalla dem skålar eller fat heller. Dessa är saker som ju kan vara bra att ha om man behöver en gåva till någon någongång. De är dessutom roliga att göra. Här är två bilder på dagens alster:
Handtaget och kanten på den ovala korgen blev inte riktigt bra, så jag är inte nöjd med den, men det är den bästa ovala jag har gjort hittills, så jag får väl vara nöjd med det. Jag har inte riktigt bestämt mig, men jag tror att jag ska göra en till oval korg i morgon, en som är lite större än den jag gjorde idag, om inte annat så för att öva.

Kommentarer

Populära inlägg