Bråddar

Jag hade bestämt mig för att springa ute idag igen, bl.a. för att testa om det var bättre med varma underkläder. Det var det faktiskt, jag frös inte alls idag. Dessvärre var jag tröttare idag än i torsdags och orkade inte alls springa lika mycket, men huvudsaken är ju ändå att jag tar mig runt dessa 6,4 km, så får det väl gå snabbare en annan gång. Jag tog ju i ordentligt på gymmet igår, med mycket tyngre vikter än jag brukar och så många repetitioner jag orkade med dessa. Dessutom prövade jag en sak som Mats kallar soldatpress, fast han tror att bara en del kallas soldatpress och resten har olika namn. På bodypumpen brukar vi också göra en del av detta, som då kallas "Olgas special". Den är också väldigt bra. I alla fall bestod övningen, som Mats sa att jag skulle göra, i lyft med böjda ben från marken, lyft från höfterna till axlarna, lyft från axlarna över huvudet. Sen tar man ner stången bakom huvudet och lyfter upp ovanför huvudet igen. Därefter svingar man ner stången till höfthöjd, böjer sig till marken med böjda knän och börjar från början igen. Det är en fruktansvärt bra övning, både för muskler och kondition och jag gjorde bra många igår, för som tur är är det ju roligt också. Detta ska göras i en viss (snabb) takt sen och svetten sprutar kan jag tala om. Nåväl, vare sig det var detta och de andra tunga lyften som gjorde mig trött eller något annat spelar ingen roll, men jag tycker ändå att det är skönt att ha sprungit/gått nu. Det var riktigt halt idag. Jag har bråddar på skorna på vintern. Det gör att man kan springa helt avslappnat, trots att underlaget består av bara is. De behövdes verkligen idag:
Jag brukar springa Brinkan åt olika håll varje gång för att få lite variation. I torsdags sprang jag först till sopstationen och sedan runt och nu sprang jag först förbi Högstu och sen runt. Det är ju faktiskt jobbigare att springa åt det håll jag sprang idag, för det är många sega backar att springa uppför. När man springer åt andra hållet är det ju lättare, eftersom det bär nerför för det mesta. Nåväl, när jag hade kommit nästan hela vägen runt kom jag fram till vägskälet och tog denna bild mot Västerbyas. Himlen har varit så här lustigt randig hela dagen.
Vi har sett på skidor och nu ska jag fortsätta att sticka på mormors vantar. Den första är nästan klar, så jag ska börja på den andra så fort som möjligt. Bild kommer! :-)

Kommentarer

Populära inlägg