LCHF chokladbiskvier och bröd

Jag måste ju baka bröd idag till älghippan. Jag älskar att baka, och särskilt bröd, men vi äter ju inte bröd i vanliga fall, så det är roligt ibland. När jag nu ändå var i farten tänkte jag att jag ska prova att laga chokladbiskvierna från Katrin Zytomierskas andra kokbok. Jag har ju provat hennes recept förut och tycker att de är bra. Det är, som hon skriver, ingen idé att laga LCHF bakverk om de inte är goda. Tro mig, jag har misslyckats flera gånger och det är inte roligt. I alla fall, så var jag skeptisk när jag lagade dessa. Jag tyckte att chokladkrämen smakade ganska illa och tänkte att nåja, vi får se om vi ens kan äta dessa. Men de blev ju supergoda! Jag är extremt nöjd med dem och det var inte ens svårt att laga dem. Folk får reta sig på Katrin Zytomierska hur mycket de vill, eftersom hon tycker att folk inte ska vara feta. Hon vill att alla ska äta LCHF, så det blir väl lite drygt ibland, men jag tar i alla fall inte åt mig, eftersom hon verkligen hjälper till med att få LCHF produkter mer lättåtkomliga. Genom sin butik och sina receptböcker (visst, hon tjänar pengar på det!) är det ju lättare att få tag på alla produkter som funkar för kolhydratkänsliga personer, samt att hitta recept som funkar med dessa produkter. Det är också tråkigt i längden att aldrig kunna ta en kaka till kaffet, så det är trevligt med recept på det också, så att man kan äta en kaka någon gång, utan att må dåligt efteråt, som jag alltid gör. Hon behöver inte vara någon annan än hon är vad mig anbelangar. Här är i alla fall en bild på brödet till älghippan och på chokladbeskvierna.

Kommentarer

Populära inlägg