Kyla kräver sockor

Nu har kylan återvänt igen:
Jag har just tänt en brasa och njuter av att sitta inne i värmen. Idag har vi redan hunnit med en sväng till gymmet, och det var skönt. Idag blev det bara styrketräning för mig. Jag tänkte att jag ska springa i morgon bitti. Jag får nog ha varma underkläder då. När jag sprang i torsdags hade jag bara en underskjorta under träningskläderna och det räckte bra på överkroppen, tillsammans med mössa och vantar, men jag fick faktiskt kallt om baken, så jag ska ha långkalsonger också nästa gång jag springer. Det var ju ganska kallt i torsdags också, faktiskt, runt -4 grader C, om jag inte missminner mig. Vi har också städat och satt på en maskin tvätt och diskmaskinen nu på morgonen. Konstigt nog skulle dessa nog kunna gå dygnet runt. Det blir ju mer tvätt när man tränar också. Jag vill ta på mig rena kläder när jag tränar och sparar aldrig smutsiga kläder till en gång till, så då blir det ju ganska mycket tvätt. Man behöver också flera par träningskläder. Kanske jag ska önska mig träningskläder i födelsedagspresent också, för då har jag säkert nött ut de jag fick i julklapp! Kan jag ju hoppas! ;-)Nu ska jag förbereda nästa veckas lektioner och sedan sticka på vantarna som mormor önskat sig i 90-års present. Hon fyller år på tisdag, så det är bara att sticka på. Jag har stickat några par sockor nu på vintern, och särskilt på jullovet, och det behövs nog. Mormor fick ett par sockor av mig i julklapp och sedan har jag även stickat dessa två och ett halvt par som jag inte ens har fäst trådarna på ännu. Sockan i mitten ska Mats få efter att jag har stickat klart mormors vantar och stickat en till så klart, så att han slipper halta med bara en socka på sig.
Mormor gillar rött, så hennes julklappssockor var svartröda och hon ville ha svartröda vantar också, så det får det bli. Alla är stickade i finskt Novitagarn. De har bra garn, tycker jag, både 100% ylle och de med 25% polyamid. Jag älskar allt i 100% ylle, och skulle egentligen föredra att bara använda det, men sockor håller längre med något syntetmaterial i.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg