Solig vinterhelg

Det har varit en otroligt vacker helg med solsken och nästan ingen vind. Igår åkte vi ut vid lunchtid och var ute och grillade och umgicks med vänner hela eftermiddagen. Vi la ut ett nät igen också. Här är brasan och en av skotrarna som var med:
Den yngsta som var med igår är 10 år och den äldsta 89 år, så det är roligt med vinterlivet, eftersom alla åldrar umgås tillsammans. Jag kan ju också skriva att 89-åringen körde egen skoter. Sen var det tre bilar på isen och som mest 5-6 skotrar med kälkar efter med barn och fler vuxna. Det måste ju bara vara nyttigt och hälsosamt att bo i skärgården och vara ute så mycket som vi är och umgås med alla möjliga människor i alla åldrar. Jag tror det i alla fall. I morse åt vi frukost ganska tidigt, eftersom vi ville åka och städa vid grillplatsen. Det är ju alltid svårt att få med sig allt i mörkret vid hemfärden, så det är bra att åka och se hur det ser ut dagen efter. Vi träffade på ett gäng ungdomar som också skulle se efter sina nät, så det var trevligt. Vi fick tre sikar och inga mörtar eller simpor, så det var bra. Här drar vi, spänningen är olidlig! :-)
Första siken:
Hålet och de tre sikarna i bakgrunden:
Det är lite för lite snö för att köra skoter på land, men det är perfekt på isen. Det skulle kunna komma någon centimeter snö, men utan snö blir ju isen tjockare, så det är bra det med, förstås! Jag hoppas att det är fint väder nästa helg också, så att vi kan vara ute då med. Nu måste jag rätta prov och förbereda veckans lektioner. Helgen går fort och i morgon är det vardag igen. Det är dessutom sykursens första tillfälle, vilket ska bli roligt. Jag ska försöka komma ihåg att lägga in en bild på mitt tyg, som förhoppningsvis ska bli en tunika.

Kommentarer

Populära inlägg