Sportlov

När vi var ute och körde såg vi det här rådjuret vid Björkudden i närheten av Furuviknäset. Det bara stod där och sprang inte iväg. Jag har tagit lite isbilder också, på vägen till Enklinge. Det ser annorlunda ut innanpå banken, för där ligger ju isen, men utanför är det bara flak och öppet vatten. Jag beställde Frida II till 13.10, eftersom den har en tur då. När jag kom till färjfästet låg Knipan där. Jag måste ju peka på Frida II och vinka åt dem, men det känns onödigt att de har två färjor som går åt samma håll samma tid...Jag borde kanske ha kollat när Norra linjens färjor går till Enklinge, men jag kollar alltid när Frida II går och tänkte inte alls på de andra. Samtidigt känner jag att det inte kan vara mitt ansvar när det står i turlistan att de går. Konstigt. Det kändes pinsamt att ha beställt en egen tur när det redan går en färja. Nåja, jag ska försöka komma ihåg att kolla nästa gång. Nu har jag i alla fall sportlov. Det är jätteskönt och som tur är snöar det och är i alla fall lite kallt.

Kommentarer

Populära inlägg