Vävkurs

Idag har vi vävkurs. Jag har vävt klart min förra väv, som var en provväv som satt i vävstolen när jag köpte den. Jag tänkte att det blir två dukar av den, en i smala ränder och en i tjockare ränder. Jag ska väva löpare nu, i pastellfärger och vitt. Det ska bli roligt. Här är i alla fall väven jag tog ur vävstolen:
Här är en närbild på den blivande duken i smala ränder:
Resten blir i tjockare ränder och i ganska varma färger:
Här är också en bild på min lilla vävstol, som står i skolan nu. Bordet är på tok för ostadigt och även för lågt för att det ska bli riktigt bra, men ett större bord får inte plats, så det får väl gå så länge. Hemma har jag ett större bord, men så länge det är kurs är det ju mer socialt att ha vävstolen i skolan och väva tillsammans med någon annan.

Kommentarer

  1. Här är jag och bläddrar bakåt i din blogg igen ;)
    Min vävstol har stått tyst ett tag,kanske skulle jag fortsätta ..
    Är det mest yllegarn du väver av ?
    Jag har testat med pärlgarn ..

    SvaraRadera
  2. Jag har vävt av garner som följde med vävstolen när jag köpte den, ganska mycket på spolar, så bara lite av varje färg. Sen finns det hela rullar också. Det är nog cottolin det mesta. Pärlgarn har jag inte provat. Det är ju så roligt att väva och om du har egen vävstol kan du ju väva hemma när som helst, så det rekommenderar jag! :-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg