Linköping

Vi har varit på en fin resa till Linköping och Göta kanal. Jag skriver om Göta kanal i två separata inlägg för att inte inlägget ska bli så långt. Vi åkte alltså iväg i måndags. Vi åt frukost på Rosella och sedan åkte vi till LCHF-butiken i Stockholm. Vi köpte tre kassar med mat där. Jag har velat åka dit i flera månader, så nu var det bra att passa på. Efter detta åkte vi till Linköping, eftersom Linköping ligger nära Berg, där vår resa på Göta kanal skulle börja dagen efter. Det visade sig att vi inte skulle få checka in på hotellet förrän klockan 15. Snark. De flesta ställen brukar ha kl. 14 som incheckningstid. Nåja, vi passade på att åka till Berg och se efter var båten skulle gå ifrån. Det var väldigt fint där och vi njöt faktiskt av att sitta ute och dricka kaffe och titta oss omkring. Detta är utsikten från caféet mot ena hållet.
Här ser man caféet med minigolfbanan framför. En kanalfärja är också inne i slussen. Hur fint är inte detta?
Det var också väldigt mycket folk som spelade. Det var riktigt fint väder och vi kände oss nästan solbrända när vi gick därifrån, fast vi bara hade varmt. Sen fick vi i alla fall checka in när vi kom till hotellet igen. Hotellet (Sky Hotel Apartments) var ju nog fint i alla fall sen, fast de var så ogästvänliga i början. Här är en bild på hotellet och det är faktiskt ganska speciellt. Vi bodde på sjätte våningen, men frukostmatsalen var på 17 våningen. Man såg ut över hela området.
Här ser man utsikten från vårt rum. Tyvärr glänser fönsterrutan på bilden, men jag tänkte inte försöka öppna det i alla fall. :-)
Det var ett lägenhetshotell, vilket inte jag visste vad det var när jag bokade, men det betyder att man också kunde laga sin egen mat på rummet. As if...Men det såg stiligt ut, tyckte jag.
Detta var allt för idag. I morgon skriver jag om resan från Berg till Borensberg, och sedan ett till inlägg om resan från Borensberg till Berg.

Kommentarer

Populära inlägg