Midsommarafton på Brändskär

Vi åkte till Brändskär en vända på morgonen igår och sedan åkte vi hem och hämtade resten och gjorde oss klara. Det var så mycket som måste fixas. Det var skönt att sätta sig ner och slappna av sen och vänta på att gästerna skulle komma. Här har vi fått upp partytältet, men vi har inte dukat ännu, eftersom gästerna skulle komma på eftermiddagen och vi skulle äta först senare.
När vi hade kommit så här långt hällde Mats och jag upp ett glas rosévin och bara satt och njöt.
Vi hade bestämt oss för att ta med oss gästerna upp på berget och se på utsikten under kvällen. Det var skönt att röra på sig efter middagen och före kaffet, så det kändes riktigt bra. Här ser man alla fyra båtar ligga i den skyddade hamnen vid bron.
Det blev en mycket vacker kväll, men det blåste väldigt mycket. Vi måste justera tälttaket och spänna fast hörnen under kvällen, eftersom tältet skulle ha blåst bort annars. Det var ju skönt att sitta bakom väggen sen, så att det blev lite mer lä. De här bilderna togs på natten innan vinden fick upp farten igen ordentligt.
Klockan var närmare fyra innan vi gick och lade oss. Jag är ju ingen kvällsmänniska, så ett tag satt jag som en zombie och orkade knappt svara på frågor, men sen vaknade jag till igen en stund och var pigg. Efter att vi sovit några timmar vaknade jag sen lika tidigt som vanligt i alla fall och städade och förberedde kaffe innan alla andra steg upp. Vi åt stekpotatis, sill, bröd och tårta till frukost. Det var inte så illa för en midsommardagsfrukost. Idag är vi trötta, men det gör inget, för vi ska ta det lugnt i kväll. Skönt.

Kommentarer

Populära inlägg