Nybyggen på Brändskär

Vi har ju varit på Brändskär och byggt ganska mycket i sommar. Jag har inte tagit så mycket fotografier, eftersom det växer fram eftersom, men nu ska jag visa vad som gjorts. Detta bord står bredvid grillen. Det var alltid problem med vart man skulle sätta maten och karotter när vi skulle grilla, så nu finns det ett avställningsbord. Vi har också fyllt upp hålet bredvid grillen med stenar. Nu kan man lättare gå från bryggan till berget. Jag har egentligen burit de flesta, eftersom jag grejar på med det, medan Mats håller på med träarbeten och gjutning och sådant. Han bar dock de största stenarna som ligger längst ned. Vi har också ett nytt projekt på gång. Det ska bli en badbrygga småningom. Den blir dock inte klar förrän nästa vår. Idag ska Mats göra klart kjolen på trappan till dasset, så jag fotograferar allt när det är klart.

Kommentarer

Populära inlägg