Torrt, torrt, torrt!

Idag har vi varit på Brändskär hela dagen. Det har varit riktigt hett, men samtidigt har det blåst hårt. Vindarna har varit heta också, dock. Vi har simmat flera gånger, men jag har också fotograferat lite, bara för att visa att det är torrt i markerna nu. Ljungen blommar redan, men blommorna och buskarna är ganska små, eftersom det är så torrt. Björkarna börjar vara riktigt bruna, även om de har hållit längre på Brändskär än på andra ställen. Odonbuskarna är också röda på vissa ställen. Vassen är också helt torr och brun redan. I fjol när det var svalare och fuktigare satt ju löven kvar hur länge som helst, ända in i november. Jag tror inte att de gör det i år i alla fall. Medan jag har fotograferat har Mats gjort klart kjolen på trappan. Den blev riktigt fin. Det enda som är kvar nu, är kjolen till dasset. Den ska Mats laga i morgon. Sedan ska det inte lagas så hemskt mycket mer i år. Jag ska till skolan på ett möte redan den här veckan, och sen börjar skolan nästa vecka. Det ska bli riktigt roligt att börja jobba, så det ser jag fram emot.

Kommentarer

Populära inlägg