Höstmys

Det har blåst ganska mycket även idag, men det har i alla fall inte regnat och därmed inte heller varit så mörkt, vilket är skönt. Sedan hjälper det ju till att det är vintertid nu. Morgnarna är mycket ljusare och det är skönt att köra till jobbet i dagsljus. Så här såg det ut från mitt klassrum när jag kom till jobbet i morse. Det blir en intressant spegling från ljuset i rummet, eftersom jag inte ville öppna fönstret i blåsten. Jag hade bestämt mig för att jag skulle promenera i eftermiddag, och det gjorde jag också när jag kom hem. Jag gick upp till Lemlandsvägen, och sedan ner till Lumparn. Trots att det blåser så mycket så ligger Lumparn spegelblank ibland. Det är annat när det är nordliga vindar! Förra veckan köpte Mats en slinga som vi satte upp längs hela altanen. Det är inte jul på länge än, men jag tycker att det är jättefint med lite lampor när man kommer körande. Dessutom lyser det upp altanen, vilket är fint. Det blir så fint tillsammans med ljusslingan på insidan. Jag har också gjort i ordning koppargrytan. Jag tycker att det ser fint ut. Den ena ljungen ska föreställa vit, men ser nog mest brun ut på denna bild. De lila med sina blomklasar är så otroligt fina, tycker jag. Det är ju lite mörkt och murrigt på hösten, men visst kan man få det mysigt och fint med små medel. Jag är nöjd i alla fall. Nu ska jag gå och se om mina fyllda paprikor i ugnen är klara. Det ska bli gott. Jag köpte röda och gula för att de är så fina.

Kommentarer

Populära inlägg