Höstpromenad

Jag gick upp till Lemlandsvägen även idag. Jag borde ha gått ner till stranden också, men jag glömde bort det. När jag kom in och hade klätt av mig såg jag att det har svängt till nordlig vind och att det är vågor på Lumparn. Dessutom är det en fin solnedgång. Jag orkade dock inte klä på mig igen och gå ner dit, så det fick vara idag. Jag fotograferade löv och kvistar på promenaden, så det tog ganska lång tid. Jag blev så hungrig på tillbakavägen att jag bara måste äta snart. Det var inte många fotografier som jag är någorlunda nöjd med, men det är så där ibland. Här är höstlöv i solnedgångsljus i alla fall. Det har ju varit en varm höst och jag lade märke till att knopparna har svällt och börjat spricka på många ställen, trots att de gamla löven sitter kvar på samma gren. Underligt. När jag kom hem tänkte jag att jag måste fotografera Mats julklapp som han fick av sina föräldrar i fjol. Det bidrar också till höstmyset! Ja, nu är min mat klar, så nu ska jag äta och sitta och titta på den fantastiska solnedgången över Lumparn från vardagsrumsfönstret. Det får duga idag.

Kommentarer

Populära inlägg