Pilflätning i Saltvik

Hela den här helgen har jag flätat pil i Saltvik. Det har varit superfint väder, och det är så vackert med alla höstfärger. Leif var redan klar och hade ställt upp pilen så fint när jag kom till Högtomt. Jag satt ute på morgonen igår, men jag fick ge mig, för jag satt helt ensam vilket var tråkigt. Sedan började det att blåsa, så då måste jag gå in. Jag tog i alla fall en bild av när jag hade börjat med botten på min fyrkantiga korg. Jag flätade klart korgen vid tre-tiden idag och är ganska nöjd med den, fast jag alltid ser bara felen annars. Jag hann också med en liten korg. Jag tycker att det har varit en otroligt trevlig och produktiv helg. Materialet har varit superfint och alla har varit så trevliga. Här är en bild på allas korgar. Det är mycket just nu, men jag är glad att jag valde att gå den här kursen i alla fall. Det är så rogivande att fläta. Jag hoppas att jag kan fläta lite på höstlovet också.

Kommentarer

Populära inlägg