Morgonfrost och eftermiddagsvärme

I morse när jag skulle åka till jobbet var det -1 grad ute. Det var frost i gräset och på vägen, och dimma över åkrarna.Jag fick skrapa vindrutan för första gången i höst. Jag var extremt glad att jag har vinterdäcken på. När jag kom till Önningeby, eller lite efter var det kanske, såg jag att det var brandbilar, polisbilar och en ambulans vid vägen. Jag såg att det låg en brun pick up i diket. Den låg upp och ner. Det var väldigt obehagligt. Jag kollade dock på radions hemsida alldeles nyss, och det visade sig att kvinnan som körde bilen klarade sig utan allvarligare skador, vilket är otroligt skönt. I eftermiddags när jag kom hem var det varmt ute. Kontrasternas dag. Solen sken och det var vindstilla. När jag kom tillbaka från promenaden tog jag fram järnspettet och slog hål, så att jag kunde sätta upp plogpinnarna. Det väntas ju bara varmt väder, men det ska göras innan det blir försent, så nu är det gjort. Sedan fyllde jag på i fågelmatarna och gick ner till stranden. Jag tror jag ska ta en sväng dit alla dagar nu. Det är så friskt där nere, och vågorna har ett sådant fint ljud. Jag njuter verkligen av att bo så nära sjön. Jag tittar ner dit alla morgnar och så fort jag kommer hem från jobbet. Jag var lite för tidig för att det skulle vara solnedgång, men det gör inget. Nu är tvättmaskinen igång och brasan tänd, och jag ska ta det lugnt en stund innan jag ska diska och plocka med tvätt.

Kommentarer

Populära inlägg