Vinterdäck

Mats lämnade in mina gamla vinterdäck i början av veckan, så att firman skulle sätta på nya däck på fälgarna. I morse när jag körde in till stan kände jag att det är bra att jag har nya vinterdäck på gång. Det var nollgradigt och mörkt, så det dröjer inte länge innan det kommer snö. Jag hade sagt att jag ville ha de bästa vinterdäcken, eftersom jag kör så mycket, och vill vara säker på vägen. Det blev Nokia. De kostade mer än jag trodde att de skulle göra, naturligtvis, men nu sitter de där och jag vet att jag har bra däck. De var väldigt artiga och trevliga och snabba på däcksfirman också. Det är alltid en fördel. Det tog inte många minuter för dem att sätta på däcken. Sen fick jag plastpåsar på de gamla däcken och hjälp med att sätta dem i baksätet. Väldigt bra service. Det gillas! Om någon undrar, så var det Vianor jag åkte till. Jag körde väldigt försiktigt på hemvägen. Det skulle ju vara förargligt om dubbarna försvann genast nu...

Kommentarer

Populära inlägg