Förberedelser

Nästa vecka är det dags att börja jobba igen. Jag är i Lemland nu och börjar förbereda mig så småningom. Jag läser inför nästa tentamen också. Jag behöver lite nya kläder inför terminen, så idag tittade jag in på Kortvaruboden. Det fanns inte så jättemycket att välja mellan, men jag hittade två kortärmade klänningar i alla fall. Lite senare, när det blir höst på riktigt, ska jag se om jag hittar något långärmat också. Jag gillar Marimekko, för det är så bra kvalitet. Jag har tröttnat på att handla på Ellos, för kläderna ser urtvättade och slitna ut efter en månad. Marimekko-kläder hålls fina hela läsåret. Sen kan jag ha dem till vardags. De blir helt klart billigare i längden, fast de kan tyckas lite dyrare när man köper dem. Jag ska visa de två klänningarna jag köpte idag. Den ena är lite mer diskret och den andra inte alls diskret.
Jag vågade aldrig använda färgglada kläder när jag var yngre, men nu struntar jag i vad andra kan tänkas tycka. Jag är så konstig att jag verkligen gillar orange också! Sen känner jag ju för att använda mörka färger emellanåt, och då gör jag det. Jag köpte en roddmaskin på Åland köp och sälj förra veckan. Idag hämtade jag den. Det är ju inte som att vara på gym, men det går att ro med den. Jag rodde och cyklade idag, så nu är jag ganska nöjd med minihemmagymmet.
De är också lätta att flytta, så ställs lätt undan om vi får gäster. Det är ett måste för mig att motionera, om jag ska orka med jobb och studier, så nu känner jag att jag har förberett mig så bra jag kan inför skolstarten. På måndag ska jag till skolan och flytta in i modulklassrummet. Sedan har vi träffar och möten resten av veckan i stort sett. Nä, nu ska jag fortsätta att plugga...

Kommentarer

Populära inlägg