Studier och trädgårdsarbete

Jag har mest suttit lutad över böckerna idag. Jag har bara tagit paus för att åka och handla, för att dricka kaffe och för att städa lite. Ute har jag klippt gräset. Det tar lång tid och är jobbigt. Gräsklipparen ska driva sig själv...jo, säkert. Men det är suverän motion i alla fall. Jag var svettigare och rödare i ansiktet idag efter att jag klippt gräset än igår efter att ha rott och cyklat i 40 min. Dessutom tog det längre tid. Det ser ju någorlunda ut igen nu. Jag köpte en hortensia idag. Jag kunde inte motstå frestelsen.
Den är så fin nu. Hoppas att den överlever. Jag köpte några plantor japansk lykta i våras. Jag planterade några här och några på Kumlinge, för att försöka öka chansen att de skulle överleva. Det var bra det. På Kumlinge råkade de ut för ett smärre missöde, men här finns de kvar ännu i alla fall. Blomknopp:
Lykta som inte blivit orange ännu:
Nu har jag nya fina blommor i koppargrytan också. De jag satte dit i våras var stendöda efter sommaren. Dessa borde hålla bra hela hösten.
Man kan ju köpa bruna krysantemer också, men det tar emot att köpa bruna blommor. Jag lyckas nog få dem bruna ändå till sist, så de kan ju vara en annan färg från början, anser jag...

Kommentarer

Populära inlägg