Restaurang Kastören

Idag blev det äntligen av. Mats och jag har tänkt åka till Kastören hela sommaren, men det har varit opassligt hela tiden. Det var ett riktigt fint väder idag, och vi satt på terrassen, så vi prickade in en riktigt fin kväll. Till förrätt åt vi gubbröra och sallad. Det var så gott med något salt. Jag drack Riesling både till förrätten och varmrätten, men Mats valde rödvin till köttet.
Dressingen var riktigt fräsch och god också. Vi åt lite klyftpotatis idag, när vi ändå var på restaurang. Vi har varit ganska strikta i sommar, men vi äter på restaurang så sällan, så ibland kan man fuska. Det skulle egentligen ha varit potatisgratäng till, men vi ville hellre ha klyftpotatis. Oxfilén var supergod och bearnaisesåsen likaså. Vi blev ordentligt mätta i alla fall. Salladen var också krispig och god. Jag älskar verkligen grönsaker av alla de slag. Ofta skulle jag kunna lämna bort köttet och bara äta grönsaker. Inte idag, dock. Oxfile tycker jag verkligen om. Rent kött, inga ben, inga senor, mm. Vi hade bestämt oss för att bara dricka lite vin till maten, och inte äta efterrätt, så det gjorde inte så mycket att vi fuskade lite med potatisen.
Denna sallad var också god och fräsch. Visst äter vi god mat hemma alla dagar, men det är trevligt att sitta ner och njuta av atmosfären och någon annans matlagning ibland också. Nu är det bara att se fram emot nästa restaurangbesök.

Kommentarer

Populära inlägg