God jul

De sista dagarna har jag varit dålig på att blogga. Jag har haft fullt upp med att tvätta fönster, baka knäckebröd, handla, städa, tvätta kläder, byta mattor, gardiner, dukar och så vidare... Jag har inte ens tagit mig tid att promenera. Jag är dock väldigt nöjd med att jag kan sitta och slappa idag på julmorgonen. Vi hade middagsgäster igår, vilket var väldigt trevligt. Det brukar ju kunna behöva diskas hela morgonen efter, men jag har diskat undan efter hand, så det är klart. Jag gjorde om dörrkransen i förrgår också. Här är en bild av den.
Jag köpte ett änglaspel som årets nya juldekoration. Det är fint.
Idag ska vi besöka några vänner av och an och sedan ska vi vara hemma i kväll. Det ska bli riktigt skönt att bara ta det lugnt. Mats brukar laga skinkan på julafton och sen äter vi medan den är varm. Det är så gott och något vi ser fram emot. Vi brukar inte ha så mycket annat på julafton, för det blir ändå för mycket. Förr brukade vi köpa en massa sillsorter och det ena och det andra, men det har vi slutat med. Det behövs inte så mycket, och då räcker det med det som är godast. Här är en bild på Holger, som gosar på mormors pläd. Jag tar bara fram den till jul.
Här är Helge framför granen. Det togs i morse medan det fortfarande var mörkt. Vi tog in granen och klädde den igår, eftersom vi fick gäster. Det doftar gott, får vi hoppas!
God jul alla bloggläsare!

Kommentarer

Populära inlägg