Tråkigt väder

Jag fick ett huvudband, eller vad de nu kallas, i julklapp. Man har dem för öronen i stället för mössa. Jag har ett i ylle från förut, och det är bra, men eftersom det är i ylle är det inte lika bra när det blåser som när det är kallt. Det här nya var riktigt bra. Det kan jag ha när det blåser. Om det blir kallt på riktigt måste man ju ha mössa, förstås, men det har inte behövts denna vinter ännu. Jag tog mössa på mig när jag skulle promenera en gång, men det blev för svettigt. Det var så grått och trist ute när jag började, men sen började solen skymta lite mellan trädstammarna.
Det var inte mycket, men ingav lite hopp i alla fall. Sen blev det ännu soligare.
Det ser mörkt ut, men det blev lite ljusare. När jag kom hem efter att ha gått mina 10 km drack vi kaffe och sen ville vi åka ner till sjön för att se hur högt vattnet var. Det är högvatten, kan man nog säga!
Båthusen ligger delvis under vatten.
Det är så bra att båten är på land. Så här ser det ut vid bron.
Vi åkte till banken för att titta. Det var en vacker solnedgång.
Vi badade bastu när vi kom hem, och sen lagade vi mat och slöade och tittade på film. En skön juldag.

Kommentarer

Populära inlägg