Alvik

Jag har inte varit i Alvik förut, vad jag vet i alla fall, men det är ju verkligen fint här. Vi bor på Scandic hotell Alvik, och det är ju fint, förstås, som de flesta hotell. Detta är mitt rum.
Omgivningen är dock också fin. Det är inte lika mycket trafik här som överallt annars i Stockholm. Jag och min kollega promenerade ner till sjön och det är otroligt vackert här. Det finns restauranger och uteserveringar överallt, så det är nog mycket livat här på somrarna. Här är utsikten från stranden. Man ser Lilla och Stora Essingen, Essingeleden och Alviksbron.
Vi ska gå över Alviksbron och promenera till Stora Essingen i morgon. Det ser jag fram emot. Min kondition är fortfarande urusel efter mina förkylningar, men jag har gått (flåsat mig fram) fem kilometer idag, så det blir långsamt bättre.

Kommentarer

Populära inlägg