Värme

Vi hade gäster igår kväll. Vi spelade kort och åt lite plockmat. Vi var uppe ganska länge och därför var vi lite trötta i morse. Det var skönt att bara ta det lugnt. Vi tog ändå tidiga färjan, vilket var bra. För första gången i år har det varit så varmt att vi har velat sitta ute en stund. Det var skönt att vara i trädgården. Jag flyttade också ner solstolen på stenplattorna.
Jag fick sällskap av Helge.
Jag gick ett varv runt trädgården medan Mats grillade. Irisarna är så små och fina.
Krokusarna har öppnat sig och är så fina i kvällssolen.
Mats mat blev klar efter en stund och var så här fin.
Han blandade malet kött med lök, vitlök och mini mozzarellabollar. Sedan lindade han bacon runt allt och grillade det. Det var verkligen gott. Nu ska jag hänga tvätt och sedan tar vi det lugnt resten av kvällen. Jag är fortfarande förkyld och hostig, men det är bättre idag än igår, vilket är skönt.

Kommentarer

Populära inlägg