Två olika grytor

Det var ett tag sen jag bloggade. Jag har varit riktigt förkyld i snart en vecka, så jag har knappt orkat göra någonting. Idag börjar jag känna mig som en människa igen, äntligen. Jag har fortfarande lock för öronen och producerar litervis med snor, men jag mår ändå bättre för var dag. Idag åkte jag till optikern för att hämta linserna jag beställt. Jag fick ingen parkeringsplats precis utanför, utan måste köra lite längre bort. Då fick jag ju syn på underbara vårblommor, som var utplacerade på trottoaren. Jag kunde inte motstå dem. Det känns att det är dags för lite förnyelse nu. Jag behövde ändå byta ut ljungen som har varit i grytan sen i höstas. Jag är mycket nöjd med dem.
Jag måste gå en sväng runt trädgården också, för att se om någonting lever ännu. Jag är så nöjd att tre av fyra julrosor har klarat sig. Den med röd stam och röda blad finns det inga spår av. Den ena av de överlevande har inga knoppar, men det finns liv i alla fall. De andra två är fina.
Jag fick sällskap när jag gick runt och tittade. Det är ju alltid trevligt.
Jag har hunnit laga en kålgryta som puttrar på spisen. När Mats kommer hem ska jag hälla innehållet i en form och ställa in den i ugnen en stund, så att ytan blir brun och frasig. Det ska bli så gott. Jag har väl aldrig nämnt att jag älskar kålgryta? 😉

Kommentarer

Populära inlägg