Essinge konferenscenter

Vi har lyssnat på verkligt intressanta föreläsare hela dagen. Jag tycker till och med att programmet är bättre än i fjol. Den sista föreläsaren idag var också rolig. Jag känner mig nästan hes av att ha skrattat så mycket.
Det är ju så vackert här omkring också. Detta är utsikten från matsalen. Rakt mittemot ligger Kungsholmen, konstaterade vi. De har nog ganska fin utsikt ifrån lägenheterna där.
Maten var också riktigt god. Vi fick fisk med varma grönsaker och en god sås till. Det serveras dessutom smörgåsar och bakelser stup i kvarten, men de äter jag inte. Jag tror inte att någon klarar av att äta varje gång något serveras. Det gick mycket bra att gå över Alviksbron i alla fall. Det tar bara 20 minuter att gå. Jag ska försöka komma ihåg att ta några bilder i morgon, för det är ganska fint där uppifrån. Vi ska gå ut och äta kvällsmat ikväll, så det ska bli trevligt. Det är också roligt att göra nya bekantskaper med speciallärare i andra skolor på Åland.

Kommentarer

Populära inlägg