Altanmöblemang

Jag har under sommaren bjudit släkt och vänner på födelsedagskalas. Jag har inte haft ett stort, med andra ord, utan många små i stället. Anledningen är att jag hellre är på Brändskär och sitter ute i det fria, och där klarar vi inte av att ta emot många människor samtidigt. Nackdelen är att man är väderberoende. Det har dock gått ganska bra. En del gäster har suttit i blåsten mer än andra, men trevligt har jag haft det, åtminstone. I lördags var Mats familj bjudna. Det var trevligt att de kunde komma. Vi har under sommaren insett att vi skulle behöva några trädgårdsstolar till, eftersom vi har använt köksstolar när vi har varit fler än sex personer. Det är inte riktigt praktiskt. När jag var i stan i fredags gick jag till en möbelbutik där vi har köpt utestolar förut. De hade rea på en bordsgrupp i teak med fyra stolar, billigare än vad en teakstol med handtag skulle ha kostat. Jag köpte gruppen, vilket var tur, eftersom vi, trevligt nog, fick två extra gäster. Jag vill ha gruppen på altanen när den inte behövs på Brändskär, eftersom vi har haft det plastbord och de stolar som egentligen ska vara i båten här nu. Det blev riktigt fint, tycker jag.
Nu är det en vecka kvar tills vi ska börja planeringen i skolan. Mats har redan åkt på jobb, och kommer troligtvis hem först på lördag. Denna vecka ska jag alltså sitta på altanen ganska mycket. Jag ska läsa, fläta pil, och kanske till och med äta på altanen. Det känns därför fint att kunna njuta av vackra och bekväma möbler också.

Kommentarer

  1. Härligt me´ altan"häng" ♡ & fina möbler!
    Sitt & njuuut!

    SvaraRadera
  2. Det är det verkligen! Jag ska njuta extra mycket nu! 😎

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg