Fortbildning

Idag steg jag upp klockan 5. Jag ägnade förra veckan åt att läsa en bok, som handlar om att undervisa flerspråkiga elever. Vår nya rektor kontaktade mig nämligen i början av juni och ville att jag skulle gå på fortbildning idag, med bokens författare, Pauline Gibbons från Australien. Fortbildning är aldrig fel, så i morse åkte jag iväg till Norrtälje. Här är aulan.
Det var bra att jag läste boken innan, för hon gick igenom samma saker som finns i boken, vilket betyder att kunskaperna befästs bättre.
Det har känts lite stressigt att hinna läsa boken och åka på fortbildning första arbetsveckan, men det är samtidigt värt det. Det finns många praktiska förslag i boken, och det är ju det man behöver. Nu står jag i Kapellskär och väntar på Rosella. Det verkar blåsa mycket, men på yr.no står det att det bara ska blåsa 7 sekundmeter kl. 19, så jag får väl lita på det. Jag har bokat plats i a' la carten, så att det är lugnt i alla fall. I morgon ska jag vara i skolan ganska tidigt. Det ska bli riktigt roligt att träffa nya och gamla elever.

Kommentarer

Populära inlägg