Gräsklippare

Idag hade jag otur när jag skulle klippa gräs. Jag skulle klippa längs kanten av grönsakslandet och plötsligt skramlade det till. Jag hade kört på en sten. Typiskt. Gräsklipparen stannade, men det hann ändå bli något fel, eftersom den skramlade även då jag höll upp den i luften. Typiskt. Jag tycker ju att den här gräsklipparen är den bästa som finns. Jag hade bara hunnit klippa en tredjedel av landet dessutom. Jag skrev till Mats och frågade om han hade något tips. Jag skulle vända på den och se om bladen tog i kanten.
Som ni ser är kanten helt deformerad, och bladen tog i. Det var egentligen bra, eftersom det kan fixas. Jag letade fram en hammare och bankade lite.
När bladen inte tog i längre provade jag att starta. Det skramlade inte längre, men när jag började klippa tog det nog i ibland, eftersom marken är ganska ojämn. Jag antar att kanten vrids mot bladet ibland då. Jag vågade ändå fortsätta, när jag visste vad det var. Jag lyckades klippa klart, och förse hela landet med gräs. Nu är det gräs även runt hela, och jag behöver bara rensa ogräset som kommer upp genom gräset, vilket inte är så värst mycket.
Helge ligger i skuggan av squashbladen.
Jag är så nöjd med att jag lyckades laga klipparen och klippa klart. Man får vara nöjd med vardagens små glädjeämnen också. Här ser man hur stor gräsmattan är.
Jag har fått motion också, när jag har gått fram och tillbaka och hämtat verktyg, tömt gräs, osv. Jag har gått över 11 km idag. Jag ska nog nöja mig med 10 km i morgon, om jag klarar av det får jag nog vara nöjd. Det finns massor att göra här inne också, men jag ska ta kväller nu, och fortsätta i morgon.

Kommentarer

Populära inlägg