Solsken igen

Idag sken solen igen. Äntligen. Jag blev inspirerad och ville promenera på mina favoritvägar som jag inte har gått på sen i våras. Jag har ju promenerat mest på Kumlinge i sommar. Det har regnat så mycket nu, att det är mycket svamp i skogen.
Jag måste också gå upp på Bistorpberget. Det spelar ingen roll hur många gånger jag går dit upp, det är alltid lika intressant och fint.
Utsikten över Lumparn är lika fin. Jag skulle dock vilja såga ner några trän en mörk natt! 😈
Inne i Bistorpgrottan växte det på väggarna. Vilka underbara färger!
På vägen ner igen fick jag en älgfluga på mig. Den satte sig i nacken. Jag som trodde att fasta Åland var förskonat från dem. Tydligen inte. Jag fick också fästingar på mig, små nymfer. Jag hoppas bara att jag hittat alla. De förväntar man sig ändå, hur obehagliga de än är, men älgflugorna, de är verkligen vidriga. Det är svårare att vänja sig vid dem. Det var skönt att gå i skogen annars. Vägen hem var vacker den med.
Lite solsken gör underverk för humöret. Hur jobbigt kan det inte kännas att gå 10 km ibland, och nu gick jag 3 km till av bara farten.

Kommentarer

Populära inlägg