Bullar och Glada laxen

Igår hämtade vi is i ishuset. Då fick vi se att en av Kumlinges femåringar sålde bullar vid vägkanten. Det måste naturligtvis uppmuntras. Vi stannade och köpte bullar av henne.
Vi åkte sedan hem och badade bastu. Vår gode vän B kom sedan till oss. Vi åkte sedan till Glada laxen. Det var inga småbåtar som låg där direkt.
Jag beställde fisk till förrätt. Älskar fisk.
Det var helt otroligt gott. Till varmrätt valde jag inre filé. Det var också gott.
Det var mycket potatis, det gillar jag. Till efterrätt tog jag det jag nästan alltid tar, jordgubbar och glass😋.
Det är så trevligt med våra sommarrestauranger. Jag vill gynna dem så mycket som möjligt. Det blåste fortfarande ganska mycket när vi skulle åka tillbaka till Brändskär, men det gjorde inget, det var en fantastiskt fin sommarkväll.
Jag ser fram emot att besöka både Kastören och Glada laxen igen inom en snar framtid.

Kommentarer

Populära inlägg