Lovläsning

Jag blev orolig ett tag, att jag inte skulle ha tillräckligt med böcker att läsa. Jag har läst Adler-Olsson, som ni ser i bakgrunden ett tag, och nu är jag på sjätte boken och har en kvar. Jag läste dock på baksidan på den senaste, som är Selfies, att han planerar att skriva tio böcker nu. Det känns bra, även om det är förargligt att behöva vänta på de sista. Det har varit ett stort nöje att läsa böckerna om avdelning Q. Jag beställde Camilla Läckbergs senaste samtidigt som jag beställde Adler-Olsen-böckerna. Den visar sig inte höra till Fjällbacka-serien, utan är en fristående bok, baserad på eller med tanke på En hondjävuls liv och lustar. Först blev jag besviken, och tänkte att jag inte skulle ha köpt den om jag läst om boken ordentligt, eftersom jag inte gillar "kopior" men nu ser jag fram emot att läsa den. Jag läste ju En hondjävuls liv och lustar när den kom ut, så lite intertextualitet piggar säkert upp. Stormfågel av Conn Iggulden fick jag av mamma för flera år sedan, men jag har inte läst den ännu, av olika orsaker. Det ska bli roligt att läsa den nu i sommar, när jag har lite mer tid. Karthago är skriven av Joyce Carol Oates. Jag fick den av mamma alldeles nyligen. Hon har fått den av någon. Jag ser fram emot att läsa den. Jag läser i alla fall klart serien om avdelning q först, så får jag se vad det blir sen. Jag läser ju tre olika serier i e-bok form också, två på engelska och en på tyska. Jag passar på att läsa dem när jag åker färja och det är lite dåligt med ljus. Jag skulle ju kunna göra ett inlägg om dem också en annan regnig dag som denna. Tur att det finns böcker och att det finns e-böcker att beställa direkt, om jag skulle få slut på böcker helt plötsligt. Jag vet inte vad jag skulle ta mig till, om jag inte hade något att läsa. I höst ser jag fram emot att gå till biblioteket och låna böcker, när jag ändå jobbar i samma hus som biblioteket alla dagar.

Kommentarer

Populära inlägg