Schnitzel på Sottunga

Jag har inte hunnit berätta om lördagens resa till Sottunga. Jag har haft fullt upp sen dess. Det var en fantastisk dag, så det var riktigt passligt att vara på sjön.
Det var totalt proppfullt med folk och vi måste vänta på maten i en timme. Det gjorde ju inget, för vi hade ju ingen brådska, men annars gillar jag inte så mycket rörelse och ljud. Jag tyckte på ett sätt synd om dem som måste stressa och laga mat åt så många, men säsongen är kort, så de måste ju ha många varje dag, om det ska löna sig. Jag glömde till och med bort att fotografera maten. Den var god, dock! Igår besökte Mats syster och bror, med respektive, oss. Det var trevligt. Jag bakade pizza. Idag har jag varit i Lemland och i stan. Jag måste lämna in lite papper till löneräknaren i Kumlinge, men sånt har jag i Lemland, eftersom jag jobbade på fasta Åland förut, så det var den huvudsakliga orsaken till resan. Jag har också köpt gardinstänger till Brändskär, en kylväska, ventilationsrör och annat till stora rummet på Brändskär, och annat smått och gott. Jag kommer inte till stan lika ofta nu, så måste passa på. Där var det också mycket folk, och speciellt på grund av att det regnade. Jag såg nästan ingen jag kände dock. Mats ska ha bastun klar när jag kommer, så det ser jag fram emot.

Kommentarer

Populära inlägg