Visby

Mats och jag åkte till Visby i onsdags med Cinderella. Mats jobbade på Mikael Sars och jag promenerade runt i Visby. Jag var ganska tidigt ute, eftersom Mats gick till Sars kl.9. Jag måste vänta tills det gick att komma ut, för det var så mycket folk i vägen och jag hade ingen anledning att stressa. Jag skulle ju inte åka buss eller på sight seeing. Jag skulle ha velat nog, för jag har ju inte sett Gotland utanför Visby, och bara gamla stan, men det var fullbokat. Jag ville ändå promenera, så det var ok. Så här fin ser Cinderella ut i hamnen.
Jag hade bestämt mig för att promenera längs med strandpromenaden först, och gå igenom Visby på vägen tillbaka. Fantastiska släta, vita stenar.
Det blåste ganska mycket, så vågorna såg mäktiga ut.
Jag fotade både ringmuren och havet. Det var så fint.
Det fanns en massa blåstång här och den såg helt ren ut, vilket är ett gott tecken vad gäller miljön.
Det var många som promenerade och joggade här, och det förstår jag. Vilken vacker väg. Dessutom ändras havet varje dag, så det blir aldrig tråkigt.
Jag följde muren, och det fanns torn lite här och var.
Jag gick i en botanisk trädgård där murgrönan tagit över byggnader. Det är så vackert, men kanske inte så bra för byggnaderna. .
Det finns vackra byggnader överallt.
På bilden ovan menar jag inte tältet, utan byggnaderna i bakgrunden.🙂 När vi sedan började åka tillbaka till Åland på kvällen hade vi bestämt oss för att äta på grillrestaurangen. Vi åt en vacker förrätt.
Hamburgare till varmrätt.
Det var lugnt och skönt där. Det var en trevlig kortresa. Visby ger mersmak och jag skulle gärna se mer av Gotland.

Kommentarer

Populära inlägg