Fler böcker

Jag lovade ju att visa mina e-böcker också. Jag har läst en del och inte fortsatt att läsa serien, medan jag långsamt läser bok efter bok i andra serier. Den första bilden visar den tyska serien som jag läser. Jag är ännu på första boken, men alla handlar om en kvinnlig konstnär i modern tid som ibland hamnar i trans och förflyttas till den germanska tiden, då romarna erövrade Germania. Den är helt ok. Den engelska serien, skriven av Lindsey Davies handlar också om romartiden, men då om romarna. Det finns 20 böcker och jag läser just nu nummer 11. Jag gillar dem. De handlar om en detektiv, som jobbar åt kejsaren, samt om hans familj. Andra bilden visar serien om Dexter. Någon har rekommenderat serien på tv, så jag läste första boken och tyckte väl att den var så där, men jag köpte andra delen och tyckte att den var sämre. Jag hoppades att den skulle bli bättre och köpte nr 3, men jag tycker fortfarande att det är något av det värsta dravel jag läst. Jag tänker inte ens se tv-serien. Det finns nog idioter som skadar djur ändå, det behöver inte ses som något som inte är särskilt allvarligt. Roligare är då Alexander McCall Smiths serie om Ladies Detective Agency i Botswana. Ljuvlig! Jag har, som tur är, många böcker kvar i serien. Som synes, har jag också Poes samlade verk. Jag läser honom ibland, när jag känner för det. Hell's Princess handlar om en kvinnlig massmördare på 1800-talet i USA. Den är hemsk, eftersom det visar sig att det fanns många massmördare under denna tid i USA, och många var kvinnor. Zadie Smith kom jag i kontakt med när jag läste engelska i Åbo. Jag tyckte hon var suverän. Då läste vi White Teeth, som var otroligt välskriven och rolig. Jag gillade nog N-W också, men inte lika mycket. Sen har vi en älsklingsserie. Alison Weir har skrivit massor av historiska romaner. Denna serie handlar om Henrik VIIIs fruar. Jag har läst om Katherine av Aragon, Anne Boleyn, Jane Seymour och Anne of Cleves. Det är den senaste. De är otroligt välskrivna och detaljrika. Jag väntar bara på att Weir ska skriva nästa bok, om Katherine Howard. Sen är det bara Katherine Parr kvar. Jag hoppas att nästa bok kommer snart. Jag ska också visa de senaste böckerna jag har köpt. Jag beställde två böcker, som båda är första boken i en serie. Om de är bra beställer jag resten.
Det kan säkert verka konstigt att jag läser flera böcker på en gång, men det har jag alltid gjort. Jag gillar variation. Kommentera gärna! Hur och vad läser du?

Kommentarer

Populära inlägg