Ejdern

I går for jag till stan efter skolan och efter att ha varit till mormor. Mats ska få hit några vänner i helgen, så bland annat var vi till Alko i morse och handlade lite vin och sedan körde jag ner till Ejdern. Det är ju faktiskt bra också att komma bort hemifrån någon gång och se lite andra människor. I alla fall, så är det ju torsdag idag och jag åkte ju morgonturen, så man skulle ju inte kunna tro att det skulle vara så mycket bilar, men det var fullt, en vardag i september. Vi hade med oss en grusbil till Överö, och där byttes den ut mot fiskbilen. Förutom det var det en grusbil till Kumlinge och en traktor med släp (med grus), och flera bilar. Här är några bilder. Jag satt i bilen och stickade hela resan. Det är ju varmt ännu, så då är det skönt att sitta i bilen ibland.
Mitt lilla fönster som jag kunde se ut och se var vi var genom:
Här är en av mina stickningar. Den är lätt att ha med sig, eftersom det är bara ett garnnystan. Det kanske inte syns så tydligt just nu, men det ska bli en mössa småningom.

Kommentarer

  1. Jag kikar in igen,
    så trevligt att läsa hos dej!

    Ååå ..du lyckades ta bort den där krångliga ordkontrollen
    Mäktig utsikt du har ..
    funkisstil ..ser ut som nåt mycket större än ...lilla Ejdern ;)

    SvaraRadera
  2. Jo, det var inte så svårt när jag visste om att den fanns där! Ja, Ejdern är ju större än man kan tro. Det ryms ju egentligen otroligt stora fordon på den, trots att den inte ser så stor ut!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg