Promenadlöpning

Igår var det äntligen dags för höstens första body pump. Jag har koncentrerat mig på löpningen i sommar och inte varit till gymmet sedan i juni, så jag visste ju att det skulle bli tungt. Det var samma problem med utfallen, men jag gjorde ju vad jag kunde. Nu ska jag i alla fall gå till gymmet regelbundet, så jag ska väl träna upp bålmusklerna får vi hoppas. Jag tänkte springa för första gången efter tjejmilen idag, men kände att jag fortfarande hade lite ont i foten efter asfaltslöpningen på tjejmilen, så jag sprang lite och gick mycket för att inte få någon värre skada. Det gick bra och jag tror att jag kan ta i lite mer på fredag. Jag är dock hellre försiktig än ådrar mig en skada som gör att jag inte kan fortsätta att springa. Att gå 6,4 km är bättre än att inte kunna ge sig ut alls. Så resonerar jag i alla fall. Har redan svårt att stiga upp ur soffan efter gårdagens body pump och dagens "promenadlöpning", men det känns bra annars. Det var verkligen jätteroligt men jättetungt med body pump. Jag ser redan fram emot nästa tisdag!

Kommentarer

Populära inlägg