Landet

Vår jordfräs stannade i somras och har varit ur funktion, vilket har betytt att ogräset har spritt sig och att jordgubbsrevorna har vuxit ihop med plantorna i stort sett. Nu har Mats fört den till sin vän som har lagat den. Idag startade Mats den och började köra. Jag tog över och har nu kört hela landet. Det känns bra att det blev gjort före vintern. Om någon undrade varför jag inte rensade ogräs och tog bort alla revor för hand, så är det för att det är roligare med jordfräs...:-) Här är lite bilder:
Nästa år ska jag ha fler örtkryddor. De doftar gott och är tacksamma, samt vackra. Jag använder dem huvudsakligen i örtsmör till grillat kött. Jag odlar även basilika, rosmarin, dill och persilja på sommaren, samt har oregano och dragon i ett annat land. Jag ska köpa en ny gräslöksplanta till nästa år, för den jag har haft har dött. Jag sparade citronmelissen och salvian i landet. Salvian doftade underbart när jag kom åt den.:

Kommentarer

  1. ah förstår att det var skönt men jordfräsen ,med de långa rader du har ;)
    ..själv slutar jag aldrig förvånas över hur mycket grävning det blir ,för mej, varje höst..trots mina små odlingsbäddar.

    SvaraRadera
  2. Ja, det är jobbigt med hacka. Jorden är så hård, eftesom det huvudsakligen är lerjord, så det får bli jordfräs. Det är roligare också!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg