Hagel

Alldeles just ösregnade det först, sedan haglade det. Sedan blev det regnbåge en väldigt kort stund. Nu skiner solen igen. Blåst har det dock gjort hela dagen. Idag har jag mest varit inne och tvättat kläder, städat, osv., dvs. gjort lördagssysslor i största allmänhet. Jag håller också på och läser en roman som vi fick på tjejmilen, Överenskommelser av Simona Ahrnstedt. Den är skriven som en 1800-tals kärleksroman, med referenser till bl.a. Jane Austen, Brontës och Selma Lagerlöf, men i modern tappning. Kvinnor får vara intelligenta och sexuella, till exempel. Lite roligt. Skönt att kunna bara läsa ibland. Det är så sällan det går att hitta en någorlunda bra och intelligent bok som jag inte har läst förut, och inte är en vanlig deckare som man läser bara för att ha något att läsa. Jag tror att jag ska spara resten till en annan dag, så att jag inte tar ut allt i förskott.

Kommentarer

Populära inlägg