Fönstertvätt

Efter påsken brukar jag tvätta fönstren till midsommar i vanliga fall, men i år kommer jag inte att hinna det, så jag har tvättat fönstren nu i stället. Det behövdes nog, så det var inte alls för tidigt. Jag har också bytt till sommargardinerna redan, men det är ganska skönt att ha det gjort. Vi brukar också tvätta alla mattor på våren, för det tar så lång tid innan de torkar, att det inte går på hösten och vintern. På sommaren blir de fulla av flugskit innan de torkar, så det ska göras nu. Än så länge har vi tvättat sommarmattorna och några av höstmattorna. Julmattorna kommer sist, för de behövs inte riktigt än! jag sydde också klart mitt sittunderlägg, som jag gjorde på sykursen. Så här blev det. Jag gjorde en tunika i detta tyg och använde resterna till att göra en massa lappar. Det är ganska mycket jobb, men det är ju roligt att ha fått klart det. Om jag har gungstol någon gång i framtiden så ska jag använda dynan till den. Jag tog också några bilder på min stolmatta, som också passar som duk. Den har jag gjort på vävkursen denna termin. Jag har vävt precis som jag har velat vad gäller färger och trampor. Det är ganska roligt när man är klar, för då först ser man hur det blir. Jag tänkte mig den här som vårfärger i pastell. Nu har jag förberett maten och väntar på att Mats ska komma hem. Han är och träffar någon som är intresserad av att utveckla någonting vid flygfältet. De ska visst visa Kumlinge också, så det kan ta tid. Jag har gjort fyllda paprikor och skalat sparris. Mats ska laga grisfilé när han kommer, så då är det bara att koka sparrisen och sätta på ugnen och sätta in paprikorna.

Kommentarer

Populära inlägg