Vettaskytte

I morse var jag till affären så fort den öppnade och lyckades komma därifrån innan lördagsanstormningen. Jag köpte fiberduk och la på potatisen i alla fall, så nu är det gjort, vilket är skönt. Sen lagade och packade jag all mat och kokade kaffe osv. Sedan åkte vi till vår gode vän B. Vi åkte ut på sjön och letade upp en plats och satte oss i vettaskåran. Det är alltid roligt när man kommer ut på sjön på våren. Vi satt på Sigges Trindören, eftersom det blåste väldigt mycket och det var livning (lä för holmen) där. Här är fler bilder från vettaskåran och bärgningen. Jag måste ju påpeka här att jag själv varken skjuter eller har jaktkort. Jag växte inte upp här på Kumlinge, fast min släkt kommer härifrån och från Sottunga, så därför skulle det kännas löjligt för mig att börja ta jaktkort och försöka skjuta något nu. Jag är helt nöjd med att bara vara med. Jag måste erkänna att jag inte är så kunnig när det gäller fåglar heller, så det är nog lika bra att jag bara följer med andra. Nu ska vi se på matchen mellan Finland och Slovakien, eller resten av matchen i alla fall.

Kommentarer

Populära inlägg